26/4/20

Qualsevol trobarà en el camí fet, les seves fites remarcables per a sentir-se agraït


FENT UNA MICA DE RECOMPTE

Per a fer una valoració de la vida
Es tracta d’anar rememorant tot allò que ens ha fet feliços o ens ha suposat una gran satisfacció al llarg dels anys. Una mena de recompte dels moments d’alegria o benestar amb què la vida ens obsequia i que ens recorden que l’agraïment l’hem de tenir sempre present.
El primer fet que se m’acut el situo quan tenia 12 anys. A la classe de dibuix hi havia un mestre que em va proposar de participar en un concurs extern i vaig apuntar-m’hi. Tots els treballs estaven exposats en una sala de l’entitat que el convocava i, sense que de cap manera m’ho hagués esperat, vaig veure que n’era el guanyador.
L’emoció em va embargar de dalt a baix. No m’ho podia creure, inclús vaig pensar que el mestre hi havia influït. Em van donar la copa del primer premi. La primera i única copa de la meva vida. Fa seixanta anys d’aquest fet i encara rememoro la intensa emoció que vaig sentir.

També de la meva primera joventut voldria ressenyar els tendres però profunds sentiments que van amarar-me en les primeres tentines de relació amb una noia (de fet una nena, doncs encara anava amb l’uniforme de l’escola). Només de passejar al seu costat i notar que n’estava de mi era un goig indescriptible en aquella època.
Una altra fita que em va colpir de forma extrema va ser l’anada a la muntanya amb tot una colla de joves -un repte per a mi desconegut- assolint un cim de més de 3000 metres sense cap experiència prèvia i encarant tota mena de dificultats que van donar-li la justa mesura per a valorar-lo física i emocionalment.     
Del contacte amb la natura tinc una experiència que em va desbordar per totes bandes. Fou l’estada al desert una nit de cap d’any dormint entre les dunes i sota els estels que espurnejaven intensíssimament al no haver-hi cap llum que els entelés. Ja el viatge havia sigut una font de pregones sensacions per a tots els sentits, amb la immersió en una cultura ancestral que produïa una dislocació en el temps.
Canviant de tema, vaig viure un seguit d’aventures vitals que van treure de mi valors i capacitats que ignorava. Va ser de retruc d’un trencament matrimonial que em va forçar a “buscar-me la vida” De sempre havia estat en la mateixa feina i em semblava que no podia fer res més. Gran error doncs vaig rodar per aquest món de Déu enfrontant-me amb força desimboltura a una colla diversa d’oficis: hostaler, jardiner, fuster, cabrer... i “periodista” a hores vagues. Tot aquest aprenentatge va ser una descoberta sobtada producte de la necessitat però no menys admirable per a mi.
El recompte podria seguir però amb el què he exposat crec que he fet palès l’objectiu de saber valorar la vida. Qualsevol que doni un cop d’ull al camí fet hi trobarà les seves fites remarcables per a sentir-se agraït. Fent aquest exercici ens adonem del suport que hem rebut i que confirma les raons per a viure de forma confiada.
En tot moment la vida m’ha fet arribar el què em calia, sense estalviar-me però els moments d’angoixa i dubtes. Vist amb perspectiva, sento un enorme agraïment per tot allò del què he gaudit i que ha sigut fruit de la confiança en la Vida.
Si més no, és el que he constatat per experiència pròpia i em plau compartir-ho.
___________________________________________________________________
Joan Martí - elcamidelavida@gmail.com
25.04.2020


No hay comentarios:

Publicar un comentario